Hero Image
Nowe logo Ecophon
3 minutes min

Ecophon z odświeżoną identyfikacją graficzną

Sufity i ściany są elementem każdego pomieszczenia i mimo zmieniających się trendów, to one stanowią jedne z największych powierzchni, kształtujących akustykę wnętrz. Właśnie do tych elementów nawiązuje odświeżony logotyp firmy Ecophon, wiodącego dostawcy rozwiązań akustycznych, które przyczyniają się do poprawy komfortu akustycznego ludzi.

Sufity i ściany są elementem każdego pomieszczenia i mimo zmieniających się trendów, to one stanowią jedne z największych powierzchni, kształtujących akustykę wnętrz. Jednak w niewłaściwie wyciszonych pomieszczeniach to właśnie od ścian odbija się hałas, nieprzyjemnie dzwoniący nam w uszach. Dźwięk jednak może wnieść do naszego życia zmianę  i poprawić samopoczucie, niezależnie od miejsca, rodzaju aktywności i potrzeb. Właśnie do tych cech nawiązuje odświeżony logotyp firmy Ecophon, wiodącego dostawcy rozwiązań akustycznych, które przyczyniają się do poprawy komfortu akustycznego ludzi.

Liczne kształty, krawędzie i formaty płyt, bogata kolorystyka, powierzchnie dostosowane do różnych pomieszczeń, doskonałe właściwości dźwiękochłonne, a także wysoki procent materiału z recyklingu używanego przy produkcji – to tylko niektóre cechy systemów Ecophon. Dlatego też do charakterystycznego żółtego logo dołączają dwa nowe wizualne elementy, które mają jeszcze bardziej nawiązywać do fali akustycznej i szeroko pojętej elastyczności materiałów. Nowa odsłona logotypu to część strategii brandingowej,  która ma podkreślić powiązanie Ecophon z rodziną marek budowlanych Grupy Saint-Gobain i wyrazić zaangażowanie w dostarczanie na rynek lekkich i zrównoważonych rozwiązań. 

- Naszym celem od zawsze jest tworzenie we wnętrzach warunków akustycznych jak najbardziej zbliżonych dla naturalnej przestrzeni otwartej, optymalnych dla ludzkiego słuchu, zapewniających dobrą zrozumiałość mowy i niski poziom hałasu, pozytywnie wpływających na dobrostan ludzi. Wraz z Grupą Saint-Gobain, której jesteśmy częścią, tworzymy jeden, silny podmiot. Dzięki ujednoliceniu logotypu jeszcze bardziej zaznaczamy naszą przynależność do Grupy Saint-Gobain, a naszą wspólną ambicją jest kontynuacja misji firmy, mocno stawiającej na zrównoważony rozwój – mówi Monika Bukowska, koordynator marketingu Ecophon Polska

Nowe logo Ecophon nawiązuje również do identyfikacji graficznej pozostałych globalnych marek biznesowych grupy jak: Weber, Isover, czy Gyproc (Rigips w Polsce). Transformacja jest także zgodna z planami ekspansji grupy poza Europą, gdzie planowana jest jeszcze większa współpraca z lokalnymi organizacjami Saint-Gobain, co z kolei przekładać się będzie na  bogatszą, zróżnicowaną i konkurencyjną gamę produktów na lokalnych rynkach, reprezentowanych spółek Saint-Gobain i ewentualnie również silnych lokalnych marek. 

***
Saint-Gobain Ecophon opracowuje, produkuje i sprzedaje produkty akustyczne i systemy, które przyczyniają się do stworzenia dobrego środowiska do pracy, nauki, rekonwalescencji, a także rozrywki. Obietnica marki to „Dźwięk wpływa na ludzi jest osią wszelkich naszych działań".
Firma posiada jednostki biznesowe w 20 krajach, przedstawicielstwa w 30 krajach na całym świecie, zatrudniając około 1100 pracowników. Główna siedziba znajduje się w Hyllinge w Szwecji. Ecophon jest częścią Grupy Saint-Gobain.